lørdag 17. juli 2010

Vel fremme på Union Lido

Ja ja... vi kom da frem til slutt. etter dekk skifte på campingvogna ved Gedser så var vi på veien igjen. Varmt var det også. Men vi kom da fram. Kjørte hele dagen og kom fram like over kl 22 så det endte med at vi måtte sove på vente plass utenfor Union Lido. Men vi var nr. 2 i køen så vi kom inn kl 0800 neste dag. Heldigvis hadde Berit og Sven Erik holdt av plasser til oss så det var ingen problem med å finne plass. Men du verden så godt det var å komme frem. Varmen var som den pleier så det var bare å få på plass vogna for så å pakke tralle til strand tur. Denne gangen var jeg litt lurere enn i fjor, jeg smurte meg nemlig godt med solfaktor før jeg satte meg i solen!! Lurt!

Dagene på Union Lido gikk unna som bare det. Bading og sol stod på programmet nesten hver dag. Men det var varmt og fuktig i luften, så en ettermiddag dro jeg og Berit ut for å kjøpe Air-condition til vogna vår. Det skulle vise seg og bli litt av en opplevelse. I Italia snakker de nemlig ikke godt engelsk, og når jeg prøvde å spørre om noe svarte de på Italiensk. Prøvde å spørre "english please?" men da fikk jeg kun et "no" til svar. Men til slutt kom det en ung gutt som kunne engelsk for å hjelpe oss. vi fikk kjøpt en bra "maskin" som kostet 199 euro og det er jo super billig. Utfordingen nå var å få den saken ikk i bilen. Vi måtte kjøre rundt senteret og inn ved lagerinngangen. Men igjen, ingen kunne engelsk. Men etter mye latter fra to fnisete norske jenter så fikk vi det til. Tror det tenkte sitt når vi dro, men vi hadde det kjempe moro. Hverdagen i vogna ble en helt annen når det ble litt kjøligere hos oss.

'Etter ni døgn på Union Lido var det på tide å komme seg videre til Kroatia. Heldigvis ble Berit og Sven Erik med oss videre på tur. Det er jo kjempekoselig for store og små. Alle ungene leker så godt sammen og vi voksne har det moro vi også. Det ble en hel dags kjøring til Kroatia, og her er det faktisk varmere enn i Italia. Sommer har vi nok av her så ingen ting å klage på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar